Friday, December 31, 2010

Makan Besar di Tahun Baru

Tajuk: Jalan-jalan Terjah makan
Tarikh: 31-12-2010
Tempat: Restoran Ikan Bakar di Sg. Baharu( rasanya kot)

JOM MAKAN!!! Untuk hari terakhir 2010 saje je nak cari kelainan. Kedai makan berdekatan power Plant Kuala Perlis. Nama kedai dah lupe. Restoran Ikan Bakar di Sg. Baharu.(rsenyer la nanti update balik). Suasana kedai biasa ja, kat luar nampak grand dalam standard. Kedudukan restoran adalah di atas air...interesting!( first reason untuk datang makan di sini)

Usha-usha akhirnya membuahkan hasil iaitu sekor ikan Siakap menjadi santapan. Ikan tersebut di belah dua. Sebelah ekor buat bakar sebelah lagi buat masak 3 rasa. Ditambah pula menu-menu yang lain iaitu tomyam campur, dan tidak asing lagi sotong goreng tepung.

Antara jenis-jenis pelangganyang dapat dikenal pasti di restoran ini adalah jenis segerombolan rombongan-rombongan keluarga. Jenis2 yang survive macam kami adalah jarang sekali kelihatan.

Not bad for the first time. Itulah yang dapat dikatakan untuk menu pada terjah kali nih. Walaupun kuah tomyamnya agak 'ceroi' sedikit, but menu lain dapat melindungi kelemahan tomyam tersebut. Harganya berbaloi untuk menu yang diminta.

Overall 3 star diberi untuk restoran tersebut.



termenung memikirkan masalah negara



menunggu dengan penuh harapan



suasana 'kampung'



ikan bakar separuh. edisi jimat!



senyum:)



teruja tengok ikan separuh



no komen..:)



2 comments:

Haziq said...

sori gambar kabur,
tangan kiri ketar a..
lain kali beli kamera ada anti-shake
pastu kita pi sana lagi skali, haha

Muhd Sofi said...

jom!! sapa nk open plak kali nh?? hahaha