Friday, March 12, 2010

Trip to Pekan Pahang-Laut Dalam

PROBING METHOD: BOTTOM FISHING,CASTING,DRIFFTING, APOLO USED....

LOCATION: PEKAN PAHANG, LAUT DALAM
TOTAL WEIGHT: TAK TERKIRA KG.

BIGGEST CATCH: BAYAN KOT(unknown kg)

COST: RM 700 (SEWA BOAT) belas kasiaN pyer harge.


Pada 6-7 mei 2010, telah belaku satu peristiwa besar yang mungkin membuatkan poket kering dengan serta merta tetapi valueable for experience and kepuasan hati yang tinggi.
Satu trip yang berbaloi untuk pergi. Dengan RM 700 bahagi 3, (bot sahaja),trip kali ini Berjaya dengan sepenuhnyer walaupun perancangan dibuat dengan keadaan yang suntuk.

Sebenar nyer, trip minggu nh ke lokasi sabak bernam dgn kekuatan seramai 6 org untuk mengacau ikan-ikan di laut sebelah pantai barat. Tapi apakan daya, kejadian alam semulajadi telah membantutkan usaha kami memburu ikan-ikan yang kelaparan. Walaupun waktu yang dipilih sgt molek dan cantik, kuasa Tuhan boleh megubah segalanya. Kita hanya merancang Tuhan yang menentukan. Air begelora dan angin yang kuat berpunca dari gerakan plat-plat bumi pada Negara-negara jiran menyebabkan perancangan untuk memancing bertukar.

Onar dari Pahang menerjah ke pikiran otai group menyebabkan peristiwa telepon menelepon berlaku.hehehehhe….
Dengar cite ebek menyerang pantai timur. So kos yang di rangcang pada mulanya meningkat sedikit dan jarak perjalanan bertambah. Ahli mula merasa ragu-ragu kerana masalah kewangan(phm2 saja la) . peluang bukan senang dicari. Terjah ttp terjah. Dgn kekuatan skarng seramai 3 org, maka bermula la operasi mengacau ikan di perairan pantai timur. HAHAHA….

Operasi dimulakan dengan majlis ramah mersa dgn tekong bot dan sesi mengenali bot…
Berlepas dalam pukul 11.30 mlm, bergerak ke jeti muara, dan berehat sebentar sembang dgn tekong ngn awak2 die….awak2 die sorg je….tp sempoi…sme umur dgn aku.
Lepak kat jeti sekejap je….xthn nk tgu lme….jalan terus masuk laut…hahahaha….

Ok….story nh sambung untuk part lain pulak….ade keje len nak kene buat…

No comments: