Wednesday, March 10, 2010

Latihan Industri/praktikal@sapura

Sekarang nih aku tgh buat praktikal dekat Penang...Besa la dah tahun 3...msti la u paksa p praktikal....
u aku nh pelik sket....universiti lain praktikal kalu degree la 3 bln jek, tp aku dekat 6 bln.
Pastu plak, Masa tahun 3 plak tuh, Abes jek praktikal masuk u blik.
Tapi xpa, sbb U nh tmpat ak membina kerjaya aku, aku ttp sokong U ak!!!

Tmpat praktikal aku Sapura Defence. HQ dia kat KL, kat Penang nh Branch dia jek.
Kat sni special sket, sbb bgunan die dalam pangkalan udara Butterworth.(Royal Airforce Base).
Waaa....styl dak? hehehehe
Tiap2 pagi aku nampak jet, heli tgk takeoff. Memang styl.

Pagi2 bgun awal p keje, rempit naik moto PHQ6959...masuk opis dlm pukul 8.00am blik 5.30pm
Yang leceh nyer, tiap2 aku kne tahan ngn guard TUDM (unit PROVOS) diorang nh jaga kluar masuk kenderaan xkira la moto ka, motokar ka, bangla ka...sumanya jaga.
Kawalan pya la ketat. Nsib baik ak ad pass masuk, klu x kna la tingal kad pengenalan kat pondok PROVOS tuh...
Tapi yang peliknya, mcm mana engine jet bolah hilang kalau kawalan ketat cam ak kena...pelik2.


Kat sapura nh buat maintenance untuk flight simulator jet Hawk ngn F/a 18.
ak wat mse nh kne attach kat Workshop jek...repair barang2, power circuit, sume aku bedal....

Tapi ok la...at least dapat gak ilmu tuk masa depan...kat u blum tentu bolah dapat ilmu tuh..hehehehe.

la nh aku ngn staf sapura da kamcing...cam gula ngn air...boleh larut sekali...janji mkn free...hhahahaha

stakat nh lu ak nk merapu...klu aku terdetik nk bukak blog nh aku update lg....

1 comment:

iz said...
This comment has been removed by the author.